Suojeluyhdistys lähetti viranomaisille ja UPM:lle kirjelmän, jotta valuma-alueen päästöjä saataisiin vähennettyä. Sen jälkeen voitaisiin lähteä suunnittelemaan järven kunnostustoimenpiteitä.
COOLOX-hapetuslaitetta ei ole voitu asentaa huonon jäätilanteen takia.